שיקום פה ולסת בנתניה

שיקום הפה מהווה את אחד מתחומי המומחיות המרכזיים, ויחד עם זאת גם הנדירים יותר בנוף הרפואה הדנטלית. אם אתם מחפשים כעת מרפאת שיקום פה ולסת בנתניה, אנו מזמינים אתכם להתרשמות מהצוות המקצועי שלנו במרפאת דנטל מדיקל סנטר בעיר ימים. במאמר זה נפרט כל מה שחשוב שתדעו לקראת המפגש הראשוני עימנו:

מהו שיקום פה ולסת?

שיקום הפה נמנה עם אחד מתתי התחומים ברפואת שיניים. מטרתו העיקרית של השיקום היא להביא לבריאות מלאה של הפה, לצד מראה אסתטי נעים ותקין. טיפולים אלה כוללים בדרך כלל תהליכים להשתלת שיניים, שחזור שיניים ולסת, עקירות, טיפולים לזיהום, דלקת ועששת ועוד. הכשרת מומחה שיקום הפה נרחבת וארוכה ביחס ליתר ההתמחויות בענף ובמסגרתה רוכשים הרופאים הבנה מעמיקה ביותר של תפקודי הפה והלסת.

 

כיצד נראה תהליך לשיקום פה?

חלק מהמטופלים יגיעו למרפאה כשהם סובלים בסך הכל מכאב כרוני שלא טופל עד כה, או מהזנחה כתוצאה מהימנעות ארוכת טווח מטיפולי שיניים. בנקודה זו יצטרך רופא השיניים לאבחן את הבעיה, כאשר ישנם מקרים בהם יהיה צורך להביא לשיקום מלא של הפה, עקב מצב רפואי ירוד, חשש מוגבר מאובדן שיניים וצורך במספר פעולות תחזוקה שישפרו את תפקוד השיניים והלסת בעת דיבור, לעיסה וייתכן אפילו שגם בעת הנשימה.

התהליך נפתח בהתייעצות רפואית מקיפה, בה מומחה השיקום יסביר אודות הטיפולים הנדרשים ועל התוצאה הסופית, כולל השלבים המלאים שבדרך אליה. עם הסכמתו של המטופל, ירכיב המומחה תוכנית מותאמת אישית, המבוססת על המצב הנוכחי של החניכיים והשיניים במקביל למצבו הרפואי הכללי של כל מטופל. בנקודה זו ייקבעו גם הטיפולים המדויקים שיבוצעו בכל שלב.

 

אז הגעתם למומחה לטיפולי שיקום פה ולסת בנתניה, איזה טיפולים יתכן ותצטרכו לעבור?

הנה כמה מהאפשרויות הקיימות:

שיקום פה מלא

שיקום מקצה לקצה נדרש ככל שישנו צורך לבנות או לשחזר חלק ניכר מהשיניים בפה. תהליך שכזה מתרחש בדרך כלל עקב אובדן שיניים כתוצאה ממחלת חניכיים, שחיקת שיניים מתקדמת כתוצאה מדפוסים אישיים לא תקינים (למשל צריכה מוגברת של משקאות מסוימים או שחיקה במהלך השינה), שבירת שיניים כתוצאה מטראומה ולעתים גם עקב הזנחה של היגיינת הפה לאורך זמן.

עקירה כירורגית

שיניים לא תקינות בצמיחתן, שיניים כלואות או במיקום לא תקין, שיניים עם עששת, ריקבון, דלקת ועוד, לעתים מסיימות את חייהן בצלוחית האלומיניום של הרופא. עקירת השן לוקחת חלק בתהליכי שיקום פה ולסת בנתניה ככל שאין שום דרך להימנע ממנה. הנחת העבודה תהיה תמיד לנסות להציל את השן הטבעית, שעדיפה על כל תחליף.

השתלה דנטלית

פה בריא ומלא שיניים מושג בתהליך עבודה הכולל בניית עצם, שתלים, ובסיום כתרים. מדובר בתהליך שבו נדרשת הערכה למצב החניכיים וכמות העצם המצויה בהם ולאחר מכן מדידה והתאמה מדויקת של שתלים, שלאחר קליטתם יתחדשו בכתר. בחלק מהמצבים יהיה ניתן לעבור השתלה ביום אחד.

 

כתרים, השלמת שיניים, ציפויים ועוד

תחום שיקום הפה והלסת עוסק גם בתצורה והמראה הסופיים של קשת השיניים ותפקודה. לפיכך תוכנית הטיפולים תכלול עוד מגוון אפשרויות בהתאם למטרות הרפואיות וציפיות המטופל. אם דרושה לכם מרפאת מומחים לשיקום הפה, נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה וללוות את התהליך מקצה לקצה, תוך שימוש במכשור המתקדם ביותר ובמעבדה פרטית ללקוחותינו בלבד. 

זהו תהליך מקצה לקצה, במסגרתו אדם מגיע למרפאה עם נזק חמור בשיניו ועובר סדרת טיפולים המיועדת לשחזור, הבראה וחידוש מצבו התקין של הפה מבחינה תפקודית ואסתטית.

מעטים מרופאי השיניים בישראל משמשים כמומחים לשיקום הפה והלסת, בעיקר בשל הצורך בארבע שנות לימוד נוספות ובהסמכה לאחר מכן מהמועצה המדעית ומשרד הבריאות. בראש מרפאת דנטל מדיקל סנטר עומד ד"ר דורון בר חן המשמש כמומחה עולמי בשיקום הפה. 

חשוב להרגיע ולומר שהטיפול מבוצע בהרדמה מקומית כך שלא מורגש במהלכו כאב כלל. בסיום הטיפול יופיעו כאבים חולפים וניתן לטפל בהם עם משכך כאבים. הרופא המטפל יספק לכם הנחיות מפורטות לתהליך ההחלמה.

ניתן לטפל בכל שן סדוקה, שבורה או שאיבדה חלק גדול מצורתה המקורית באמצעות כתר חרסינה או זירקוניה. בהתאם למצב ולמטרות המטופל, ניתן לבחור בכתר המתאים ביותר, המיוצר במעבדה פרטית למרפאה, ללא המתנה ופיצול הטיפולים. 

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

שיקום פה ולסת בנתניה

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ