דנטל מדיקל סנטר לוגו

מייל שיקום הפה

מתעניינים בשיקום הפה?
הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

אם הגעתם לכאן, ככל הנראה שהגעתם או שאתם מתקרבים לגיל 50. בשלב הזה בחיינו גם אם אנחנו לא בהכרח מרגישים, מתחילות להתפתח בעיות שיניים שאם נדע לתפוס אותן בזמן, נוכל למנוע טיפולים אגרסיביים בעתיד. אם אתם כבר יודעים שעליכם לעבור תהליך של שיקום הפה, יתכן מאד שהמידע שמצורף כאן יוכל לעזור לכם מאד. בואו נתחיל.

מהו שיקום הפה ומיהו מומחה השיקום?

רבים מאיתנו מגיעים לרופא השיניים עם כאבי שיניים, חורים או שן שנשברה. הרופא יבדוק את מצב השן וחלל הפה, יאבחן את הבעיה ויעניק לה פתרון מיידי.
לא אלה פני הדברים בתהליכי שיקום הפה: אסופה של מצבים מתמשכים או בדרגת חומרה מורכבת, בהם לא די בטיפול אחד בלבד, אלא בתהליך שבו יבוצעו מספר פרוצדורות במטרה להשיב את איכות החיים לאותו המטופל.

כל פגם בחלל הפה מייצר שינויים בלתי רצויים, שמובילים לכדי פגיעה ביכולת הסגר של הפה, לעיסת המזון וכמובן גם במראה האסתטי של קשת השיניים. בנוסף, מי שסובלים מבעיות שיניים סובלים כמעט בקביעות מתחושת אי נוחות וכאבים, שהתפתחו בהדרגה. למרבה הצער, חלק מהמטופלים מגיעים למומחה השיקום רק לאחר שהנזק חמור ודורש טיפולים ארוכים ואגרסיביים.

שיקום הפה מתייחס למכלול הטיפולים השיקומיים. מומחה לשיקום הפה ידע להעריך ולבנות את תוכנית הטיפולים המדוייקת ביותר עבורכם תוך שקלול כל המשתנים. לאבחן בצורה הטובה ביותר יש צורך לעקור שיניים ולטפל באמצעות שתלים או האם ניתן לבצע טיפול שמרני יותר ולשמור עוד על השן הקיימת. מומחה לשיקום הפה הוא מעין אדריכל של הפה והשיניים. אם הגעתם למצב שבו אתם נדרשים לטיפול רחב היקפים אל תתפשרו על פחות ממומחה לשיקום.

דוקטור דורון בר חן מייסד המרכז
ד"ר דורון בר חן- מומחה לשיקום הפה
ד"ר שגיא בלבן- מומחה לכירורגיית פה ולסת

הגעתם לגיל 50, מדוע נדרשת בדיקה?

את רוב הבעיות הרפואיות בעולם הדנטלי אפשר לגלות עוד לפני שהכאב מתחיל. זה לא סוד שעם הגיל מגיעות הבעיות הרפואיות. רוב המטופלים הזקוקים לתהליכי שיקום פה כאלה או אחרים הם מקבוצות הגיל 50+. לכן, אנו ממליצים להגיע לבדיקה גם אם עדיין לא כואב, גם אם חושבים שכרגע הכל מרגיש טוב בפה. ניקוי אבנית (שיננית) ובדיקה תקופתית ע"י רופא, יוכלו למנוע או לגלות בעיות רפואיות לפני שהן מתפתחות לבעיות שיקומיות רחבות היקף ובכך לחסוך מכם טיפולים, זמן וכסף.

שיקום? אסתטיקה? למה לא שניהם?

מטרת טיפולי שיקום הפה היא קודם כל רפואית. בעבר כמעט ולא היו מייחסים חשיבות לאיך נראה לאחר הטיפול הרפואי אלא יותר איך נרגיש לאחר הטיפול הרפואי.
היום, בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות, אנו מבצעים תהליכים של טיפולים מורכבים כשלא פחות מכך שחשוב לנו מאיכות הטיפול הרפואי, חשוב לנו שהמטופל ייצא מכאן עם חיוך שהוא אוהב. שאוהבים את הצבע, אוהבים את הצורה, אוהבים את ההרגשה. גשרי כתרים בעזרת זירקוניה איכותית ואסתטית כאחד, כתרים בודדים או ציפויי חרסינה להשלמת מראה בריא ויפה.

שיקום הפה, אסתטיקה לא פחות חשובה
שיקום הפה- כששיקום ואסתטיקה נפגשים

שיקום הפה- שמרני יותר= טוב יותר

משפט שאנחנו נוטים לשמוע לא מעט ממטופלים שנדרשים לטיפולי שיקום הוא: "גם ככה יש לי לא מעט שיניים שגם אם נטפל בהן עכשיו, בהמשך נצטרך לעקור אותן ולשים שתלים. למה לא לעקור ממש את כל השיניים לשים שתלים כבר עכשיו וזהו?"
אז חשוב להבהיר: שתלים הם לא לכל החיים.
שתלים, בדומה לשיניים טבעיות, סופחות את עצם החניכיים (זה המקום לציין שאם כבר יש לכם שתלים בפה, חשוב להגיע לניקוי סביב שתלים, טיפול שנקרא פריאימפלנטיטיס כתחזוקה שוטפת).
ככל ועובר הזמן, העצם נאכלת ובמקרים מסויימים נאלצים לעבור אחרי כמה שנים (10-20) שיקום מחדש שעתיד להיות אגרסיבי משמעותית מהטיפול הראשוני. לכן, מומחה לשיקום הפה ומרפאות בעלות גישות שמרניות לעולם יעדיפו לשמור על השן הקיימת (בעיקר אצל מטופלים עד גיל 70) ולא לעקור מיד ולהתקדם לשתלים.

עדיין יש שאלות? ננסה לענות על הכל

אם שתלים זה לא לכל החיים, אז למה לי לעשות אותם בכלל?

לא בכל מצב ניתן להציל את השיניים הקיימות ולהעזר בהן לצורך שיקום. לכן, פתרון של שתלים הוא עדיין פתרון מצויין שיתן לכם מענה ושקט לטווח הרחוק. ככל ותקפידו יותר על טיפול מונע כך תאריכו את חיי השתל שלכם.

עברתי בין כמה מרפאות, כל אחד אומר לי דבר אחר. איך מחליטים איפה לטפל?

בעולם הרפואה הדנטלית ישנן מספר גישות טיפוליות. לכן אתם מקבלים כמה סוגי טיפול מכל מקום. אז איך בכל זאת להחליט? עצתנו לשלב סבב המרפאות שאתם עושים היא לבחור את המרפאה והרופא המטפלים ולא את סוג הטיפול. ברגע שתמצאו את המרפאה והרופא שאתם סומכים עליו, קיבלתם המלצות, התרשמתם בפגישות הייעוץ- סמכו על הרופא ועל מקצועיותו לבחור עבורכם את הטיפול הנכון ביותר.

האם רופא שהוא לא מומחה לשיקום הפה או לא מומחה לכירורגיית פה ולסת יכול לעשות שתלים?

חוקית? כן. האם זה הדבר הנכון עבורכם? כנראה שלא. היתרון העצום של מומחה, שלמד 4 שנים נוספות, שכל עיסוקו הוא בניית תוכניות טיפול וביצוע כירורגיות מורכבות הוא עצום. מומחה ידע לבצע את הטיפול על הצד הטוב ביותר ולתת לכם את השקט הנפשי שאתם בידיים טובות ומקצועיות.

עשיתי בעבר שתלים, אני מרגיש שמשהו שם לא יושב כמו שצריך. מה לעשות?

גשו בהקדם לבדיקת רופא. ככל ותקדימו להגיע לרופא להבדק יתכן ותוכלו למנוע את הצורך בשיקום חוזר.

לקביעת תור לייעוץ