ציפוי שיניים למינייט 

למינייט מהווה טכנולוגיית ציפוי שיניים ללא צורך בכתרים, שמעניקה למטופלים את היכולת לחייך בביטחון, תוך שיפור מהותי של המראה האסתטי. ציפוי זה מורכב מעלי חרסינה דקיקים בעובי שבין 0.2-0.5 מ"מ ושמודבק אל צידן החיצוני של השיניים, בהתאמה אישית לשיניו של כל מטופל.

 

מהם ציפויי למינייט?

שיניים בלתי אחידות בצורתן ובמראה שלהן, מייצרות פגיעה תפקודית ואסתטית גם יחד. מטרתו המרכזית של הציפוי היא להעניק תצורה מושלמת ואחידה לכל קשת השיניים, מה שיביא לתיקון פגמים קלים שמשפיעים על שגרת חיי המטופל ויסייע לו לחייך ללא כל מבוכה. סוג הציפויים הפופולרי והנפוץ ביותר כיום בקרב רופאי השיניים הוא הלמינייט.

ציפוי זה מתקבל בגוון לבן ונקי, אותו ניתן להניח על גבי השיניים של המטופל בתהליך עבודה נקי ומהיר. הציפוי מסייע לסגירת מרווחים בין שיניים סמוכות, לטיפול בסדקים או שברים קלים, עקמומיות בחלק מהשיניים, הבדלים באורך הכותרת או בעובי השן ועוד.

אחת מתכונותיו האפקטיביות של הלמינייט, היא עמידותו הגבוהה, כך שלא ניתן יהיה להכתים את השיניים או לשבור אותן בקלות, תוך שהמראה היפהפה נמשך למשך שנים.

 

יתרונות בציפוי למינייט

ציפויי חרסינה למינייט עונים בראש ובראשונה על צרכים שיקומיים בקרב מטופלים במרפאת השיניים. צרכים אלה נובעים מהשפעת מראה בלתי מחמיא של שיניים פגועות, סדוקות או שבורות, שעברו טיפול רלוונטי וכעת יש צורך להעניק להן גם מראה מחודש ואחיד. תוצאותיו של הלמינייט מתקבלות ברמה גבוהה מאוד, לרוב גם ללא צורך בהשחזה או שיוף משמעותי של השיניים הקיימות לטובת הדבקת הציפוי.

יתרונות נוספים בלמינייט מכילים השפעה רפואית ובריאותית חשובה: הציפוי איננו מזיק או פוגע במרקם הטבעי של השן. גם אם יבוצע שיוף קל של שכבת האמייל כדי שהציפוי ייקלט כראוי, הדבר לא יצריך הכנה מסיבית וישמור על מצבה הטבעי של השן בכל מקרה. בנוסף, הטיפול עצמו מתרחש בתהליך קצר וללא מורכבות, כך שאין ממנו תופעות לוואי.

ומה לגבי התוצאה האסתטית? ובכן, ציפויי החרסינה לסוגיהם מאפשרים למטופלים לבחור במדויק את הגוון הרצוי מבחינתם, כאשר ההעדפה תהיה לגוון הקרוב ביותר לצבע הטבעי של השיניים. אחת הסיבות לכך היא תכונת החזרת האור של הציפוי, מה שמביא למראה בוהק באופן קבוע ולכן במפגש עם האור, צריך לוודא כי הגוון מכסה היטב את הפגמים שמתחתיו.

 

אופן הטיפול בציפויי שיניים עם חרסינת למינייט

בראש ובראשונה חשוב לדעת שאת הציפוי, כל סוג של ציפוי, לא ניתן ליישם כאשר השיניים סובלות ממחלת חניכיים פעילה, דלקת או מצב רפואי שדורש פתרון מתאים (למשל טיפול שורש או צורך בהשתלה דנטלית). רק כאשר הבעיות הנוכחיות יטופלו ובריאות הפה הכללית תיחשב תקינה, ניתן יהיה לבצע ציפוי שיניים למינייט. בנסיבות אלה, הציפוי נחשב לאלמנט הסופי והמשלים בתהליכים רבים של שיקום הפה והלסת.

השלב הראשון בתהליך כרוך בהתייעצות עם הרופא המטפל, בה יתרחש תשאול רפואי הכולל גם תיאום ציפיות. רופא השיניים יבצע בדיקת הדמיה ממוחשבת המשקפת את מצב השיניים, ימדוד את השיניים בגילוף אבחנתי (Mock up) וייצור הדמיה לכל הנתונים שנאספו, ממנה המטופל יוכל לקבל המחשה טובה לתוצאה הסופית ולבחור, בהתאם לשיקולים, המטרות והיתרונות, את ציפוי חרסינת הלמינייט.

משסוכם על סוג הציפוי ונלקחו כל המדידות הרלוונטיות, יועברו הנתונים ודרישות הייצור למעבדה. במהלך הכנת הציפוי, יתחיל רופא השיניים בשיוף קל של שכבת אמייל דקה מהשיניים. שיוף זה מיועד ליצירת שטח פנים אחיד ומותאם לקליטת חומר הדבק, כדי להבטיח שהציפוי שיתקבל עליו יונח ביציבות מלאה. ברגע שהציפויים מוכנים, יתחיל הרופא במלאכת ההדבקה. זהו שלב שדורש מיומנות גבוהה מאוד מצד הרופא וסבלנות ומתינות מצד המטופל.

 

חוסר התאמה לציפוי בחרסינת למינייט

במצבים שונים, ייתכן שהמפגש בין הרופא למטופל יביא למסקנה לפיה ציפוי הלמינייט עשוי שלא להתאים. הדבר מתרחש כאשר למשל קיים מיקום קיצוני של שיניים מסוימות כך שתוצאת ההדבקה לא תהיה מיטבית, או אם קיימים שחזורים בשיניים שכוללים סתימות קומפוזיט. כאמור, גם מצבים של בעיות חניכיים לרבות נסיגת חניכיים בה שורש השן חשוף מאוד (בעומק של 2 מ"מ ומעלה), אינם מאפשרים לעבור ציפוי שיניים למינייט.

מצב נוסף שבו אין אפשרות ליישם את הציפוי, הוא כאשר המטופל דורש לצפות רק שן אחת או שתיים. למעשה, הלמינייט ככל שאר ציפויי החרסינה, מתאפשר בציפוי של 4 שיניים סמוכות ומעלה, לכל הפחות. במקרה של צורך בהחלפת הציפוי על אחת השיניים בנקודת זמן מסוימת, לא יהיה מנוס מלפרק את הציפוי כולו. יחד עם זאת, הסבירות שהציפוי יינזק מופחתת, שכן מדובר בחומר חזק ועמיד במיוחד מפני שברים.

 

הנחיות מרכזיות לאחר יישום הציפוי

ציפוי שיניים למינייט מביא למראה אסתטי מושלם למשך שנים רבות, אך כדי לשמור על התוצאה כמה שיותר, יש צורך לנהל תחזוקה שוטפת ושמירה נאותה על היגיינת הפה: צחצוח השיניים בבוקר ובערב, שטיפת פה לאחר אכילה והימנעות ככל שניתן ממשקאות שמביאים להכתמה מחדש של השיניים.

רופא השיניים עשוי לצייד את המטופל בהנחיות נוספות (למשל בנוגע לשימוש במשחה או מברשת שיניים מסוג מסוים) וחשוב לעקוב אחריהן כראוי. מומלץ גם להגיע לביקורים שגרתיים אצל השיננית, אחת לשלושה חודשים או אחת לחצי שנה בהתאם להוראות שקיבלתם.

 

כיצד נקבע המחיר לציפוי שיניים למינייט?

הגורמים שמשפיעים על קביעת המחיר הם סוג הציפוי, המכשור הנדרש לתהליך הטיפולי וגם המיומנות מצד הרופא המטפל. טווח העלויות לציפוי למינייט עומד על 2,900-3,500 ₪, כאשר בשל העמידות והאיכות הגבוהה שלו, מדובר בהשקעה משתלמת מאוד לטווח הרחוק.

שילוב בין מיומנות מקצועית לטכנולוגיה מובחרת

תוצאות מושלמות אינן מתקבלות רק הודות לתכונותיו הייחודיות של חומר הלמינייט, אלא בראש ובראשונה בזכות מיומנות רפואית מעולה. רופא מנוסה בתחום האסתטיקה הדנטלית וביישום ציפוי שיניים למינייט בפרט, ימנע מהמטופלים לחוות מצבים של כשלון בהדבקת הציפוי ובהשגת תוצאות שאינן מיטביות.

כדי למקסם את תוצאותיו, נדרש רופא השיניים גם למכשור טכנולוגי מתקדם המסייע לו להשיג את המידות המדויקות, להעריך את אפשרויות הציפוי ולהתמודד בפועל עם תהליך ההדבקה. הדמיה איכותית, כלים מתקדמים להנחת הציפוי וגם מכשור מתקדם שמצוי במעבדת הייצור, יביאו בסופו של דבר לחוויית טיפול מוצלחת ולתוצאה מיידית ואופטימלית.

 

מעוניינים בייעוץ והתאמת ציפוי לשיניים?

מרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית, שואפות לביצוע טיפולי השיניים האיכותיים והמתקדמים ביותר, תוך שמירה על חוויית טיפול איכותית וטיפוח בריאות השיניים וחלל הפה. אם רצונכם הוא להשיג חיוך בריא ואסתטי באמצעות ציפוי שיניים למינייט, אנו מזמינים אתכם להתייעצות עם הרופאים המומחים שלנו, בה תוכלו להתרשם מאפשרויות הטיפול, האמצעים הטכנולוגיים, המעבדה הפרטית ושירותי המרפאה שלנו, המעניקים תחושת ביטחון בנוגע לרמה המקצועית ולמיומנות הטיפול. פנו אלינו כבר עכשיו ונשמח לפגוש אתכם.

 

עד כמה ציפוי שיניים למינייט באמת עמיד?

מדובר באחד מציפויי החרסינה החזקים והעמידים ביותר, הדומה מאוד בהתנהגותו ותכונותיו לשן טבעית. יחד עם זאת, העמידות הגבוהה ביותר תושג רק בשמירה על בריאות השיניים והפה לאורך הזמן, בהתאם לכל ההוראות הרפואיות שקיבלתם.

יש לי שן מעט עקומה. האם ניתן ליישר אותה באמצעות הציפוי?

ייתכן מאוד שכן, אך צריך להדגיש שלא ניתן ליישם את הציפוי רק על שן אחת. אם יש צורך בתיקון של מספר פגמים כמו מרווחים קלים, עקמומיות, כתמים והצהבה על גבי השיניים, שברים זעירים או הבדלי עובי, ניתן לפתור את כולם באמצעות הדבקת ציפוי למינייט.

 

איך מתרחש הטיפול בעצם?

תחילה יאסוף הרופא נתונים בתוכנה ממוחשבת, כדי להפיק ממנה הדמיה להמחשה בקרב המטופל. לאחר בחירת סוג הציפוי ותהליך הטיפול, יבצע הרופא שיוף קל למריחת דבק שיניים מתאים. הציפויים יודבקו בתהליך עדין ומיומן, לאחר שהתקבלו ממעבדת הייצור הפרטית שלנו.

 

מה קורה אם הציפוי של אחת השיניים נפגע?

לצערנו, לא ניתן יהיה להסיר את הציפוי באותה השן ולהכין עבורה ציפוי חדש. במקרה של ציפוי חרסינת למינייט, יהיה צורך לפרק את הציפוי כולו ולבצע מחדש את התהליך. יחד עם זאת, ציפוי זה נמנה עם החזקים והעמידים ביותר בשוק, כך שמלבד חבלות קשות או הזנחה דנטלית קשה של חלל הפה, לא צפויים להתרחש נזקים שדורשים החלפה.

 

מעוניינים בייעוץ והתאמה לציפוי שיניים למינייט?

לנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית, חשוב שתקבלו תמורה מלאה לכספכם ושתקבלו בעבור מחיר ציפוי השיניים חיוך אסתטי ובריא, בדיוק כפי שרציתם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ עם הרופאים המומחים שלנו, בה תוכלו להתרשם גם מהטכנולוגיה המתקדמת שברשותנו, המעבדה הפרטית, השירות והרמה הגבוהה, שיעניקו לכם תחושת ביטחון גבוהה יותר בידע, המקצועיות והאמצעים העומדים לרשותנו עד לקבלת תוצאה מדהימה.

לתיאום התייעצות במרפאות דנטל מדיקל סנטר בנוגע לציפויי שיניים, אנא חייגו אלינו ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

ציפוי שיניים למינייט

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ