כתר זירקוניה – כל היתרונות

החומר הייחודי Zirconium dioxide ZrO2 או אם תרצו, זירקוניה – נחשב כיום לפופולרי והמומלץ ביותר לכתרים בפה, בשל תכונותיו הייחודיות. אז מה מומלץ לדעת על כתר זירקוניה ומהם היתרונות שהוא מציע למטופלים?

 

הציפיות המרכזיות מכתר בשיניים

כתרים הם מבנה מלאכותי שמולבש על כותרת השן הטבעית ותכליתם היא להגן על שן חלשה שעלולה להתפרק. ובהינתן עובדה זו, כמובן שנרצה שהכתר המיושם בפה של המטופל יהיה עשוי מחומר קשה ועמיד במיוחד, אבל בעת ובעונה אחת גם מותאם לרקמות הפה ושומר על הנוחות הטבעית בכל פעולה. חשיבות נוספת קיימת גם במובן האסתטי, שכן הכתר הבולט אמור להתאים ליתר השיניים ברמת הגוון, הצורה ולעתים גם העובי.

 

כל היתרונות בכתרי זירקוניה

על מנת לענות בהצלחה על כל הדרישות הללו, פותחו כתרי הזירקוניה. כתרים אלה מבוססים על מתכת אצילה הקרויה זירקוניום ותכונותיה דומות למדי לחומר הטיטניום – גם בו חל שימוש נרחב בסמוך למבני עצם שונים שהתקיימה בהם פגיעה. הזירקוניה איננה נתמכת בשום מתכת וגם לא זקוקה לבניית שכבת חרסינה, בדומה לכתרים המסורתיים.

הקשיחות הטבעית המעולה לצד תכונות אסתטיות מצוינות, הפכה את כתר הזירקוניה למומלץ במיוחד ולבחירה הראשונה של רוב המטופלים. מכיוון שניתן לעצב את הכתר במדויק רק דרך תוכנת חריטה ממוחשבת וייעודית וליישם אותו מתוך מיומנות גבוהה במיוחד, מדובר בכתר יקר ביחס לאחרים.

 

עמידות, חוזק והימנעות מבעיות חניכיים

כאמור, החוזק והעמידות של הזירקוניה נחשבים למעולים, כך שלא רק תפקוד השן משתמר לאורך הזמן, אלא גם הגוון ושלמות הכתר יישארו בדיוק כפי שהם לפרק זמן ממושך מאוד. בהשוואה ליתר הכתרים המסורתיים המורכבים מבסיס מתכתי שעליו מיישמים ציפוי חרסינה, כתרי הזירקוניה נחשבים בטוחים יותר לחניכיים ונמנעים מנסיגה. זאת משום שלא קיימות בזירקוניה שתי שכבות המעבות את הכתר וגורמות לו לבלוט כנגד החניכיים.

למעשה, אותו העיבוי קיים גם כאן, אלא שהיכולת לדייק את גימור הזירקוניה כדי להחליק ולרדד את אותה הבליטה, הוא זה שנמנע מנסיגה של החניכיים. בנוסף, קיים צורך בהשחזה מינימלית ביותר של השן אם בכלל, שכן הנפח של הזירקוניה נמוך כאמור ומאפשר יותר מקום לבסיס המקורי של השן.

 

שרידות לטווח ארוך, ללא צורך בהחלפה

יתרון נוסף בכתרי הזירקוניה הוא העובדה שהם נוטים לפחות החלפות של כתרים לאורך הזמן. ניתוק או שבירת החרסינה מהמתכת מאלצים מטופלים רבים להחליף את הכתר, דבר שמצריך כמובן הוצאות על טיפול נוסף. הזירקוניה, על אף העלות היקרה שלה, נמנעת מטיפולי החלפה כך שבטווח הארוך היא צפויה להשתלם ולמנוע טיפולים חוזרים.

 

כתר זירקוניה כאמצעי בריא בחלל הפה

גם התאימות הביולוגית בין הזירקוניום לחלל הפה האנושי משחקת כאן תפקיד: הרקמות מגיבות אל הכתר בצורה חיובית, מה שיבלום גם סיכונים לרגישות או תגובה אלרגית ויאפשר תפקוד נוח ואינטואיטיבי בכל זמן. בנוסף, הלבשת הכתר איננה מלווה בכאבים וכל עוד הוא מבוצע במסגרת טיפול שורש, המטופל צפוי לחוש אי נעימות ונפיחות החולפות תוך מספר ימים.

 

לכתרי הזירקוניה שלל יתרונות!

כאשר מומחה לשיקום הפה וטכנאי השיניים מבצעים עבודה מקצועית ומדויקת, כתר הזירקוניה שביצעו צפוי להחזיק מעמד לכל החיים. למעשה, מצב של שחיקה או ניתוק של כתרים אלה נחשב לנדיר במיוחד, כאשר הסיבה העיקרית לכך היא שמירה לקויה על היגיינת הפה.

לכן אם כבר השקעתם בזירקוניה, בהתוודעות לכלל יתרונותיה וגם בעלות הכתר, שמירה על בריאות הפה לטווח ארוך תבטיח לכם כתר איכותי ובריא, שבינו לבין השיניים הטבעיות שלכם אין כל הבדל. לתיאום התייעצות במרפאות דנטל מדיקל סנטר בנוגע לטיפולי שורש וכתרי זירקוניה, אנא חייגו אלינו ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

 

מעוניינים בייעוץ והתאמה לציפוי השיניים?

לנו במרפאות דנטל מדיקל סנטר למצוינות דנטלית, חשוב שתקבלו תמורה מלאה לכספכם ושתקבלו בעבור מחיר ציפוי השיניים חיוך אסתטי ובריא, בדיוק כפי שרציתם. אנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ עם הרופאים המומחים שלנו, בה תוכלו להתרשם גם מהטכנולוגיה המתקדמת שברשותנו, המעבדה הפרטית, השירות והרמה הגבוהה, שיעניקו לכם תחושת ביטחון גבוהה יותר בידע, המקצועיות והאמצעים העומדים לרשותנו עד לקבלת תוצאה מדהימה.

לתיאום התייעצות במרפאות דנטל מדיקל סנטר בנוגע לציפויי שיניים, אנא חייגו אלינו ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

כתר זירקוניה - כל היתרונות

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ