השתלת שיניים ממוחשבת: הכירו את הדבר החם הבא בתחום ההשתלות

תוכן עניינים

השתלת שיניים ממוחשבת היא טכניקה חדשנית בתחום הרפואה הדנטלית, המציעה פתרון יעיל למקרים של איבוד שיניים כתוצאה ממגוון סיבות, כולל מחלות חניכיים ונזקים פיזיים. שיטה זו נעזרת בטכנולוגיה מדויקת של דימות תלת-ממדי, המספקת לרופא תמונה מפורטת ומדויקת של האזור המושתל, כולל פרטים על צפיפות העצם, מידותיה, ומיקום תעלת העצב. השימוש בטכנולוגיה זו מאפשר תכנון וביצוע של השתלה ברמה גבוהה של דיוק ובטיחות.

עם התפתחות הטכנולוגיה, חלו שינויים מרחיקי לכת בתחום השתלות השיניים. אם בעבר הסתמכו רופאי השיניים על צילומי רנטגן פשוטים שסיפקו מידע חלקי ביותר, הרי שכיום הם יכולים להיעזר במגוון טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות תכנון וביצוע מדויקים הרבה יותר של ההשתלות. אחת הטכנולוגיות החדשניות, היא טכנולוגיית הטומוגרפיה הממוחשבת בשילוב עם תוכנות תכנון תלת-מימדיות.

טכנולוגיה זו, יוצרת מודל תלת-ממדי מפורט ביותר של מערכת השיניים והלסת, הכולל מידע על מיקומם המדויק של השיניים, עובי העצם, מבנה החניכיים והסינוסים ועוד. בהסתמך על מודל זה, יכול הרופא לתכנן במדויק היכן יש למקם את השתלים ובאיזו זווית.

יתרון נוסף לטומוגרפיה הוא היכולת לייצר תבניות אישיות לכל מטופל על ידי הדפסה תלת-ממדית. אלה, מאפשרות התאמה מושלמת של השתלים למבנה הלסת והשיניים הספציפי של כל מטופל. שילוב הטומוגרפיה עם טכנולוגיות הדפסה תלת-ממדית מהווה מהפכה של ממש בתחום ומבטיח הצלחה רבה יותר של הטיפולים.

הטכנולוגיות החדשניות הללו הן בשורה אמיתית עבור מטופלים הזקוקים להשתלות שיניים – היכולת לתכנן ולייצר שתלים באופן אישי ומותאם לכל מטופל, תוך שימוש במידע אנטומי מדויק ביותר, מבטיחה סיכויי הצלחה גבוהים בהרבה וחוויית טיפול טובה יותר. אנו מקווים כי עם המשך המחקר והפיתוח בתחום זה, נוכל לראות בעתיד השתלות שיניים מדויקות ואמינות עוד יותר. אז איך זה בדיוק עובד, וכמה עולה השתלת שיניים ממוחשבת?

המהפכה השקטה בעולם השתלות השיניים: מה זה השתלת שיניים ממוחשבת?

ההתפתחות הטכנולוגית בתחום רפואת השיניים, הביאה לכך שכיום קיימות מספר שיטות להשתלת שיניים. השיטה המסורתית כוללת שני שלבים עם תקופת המתנה ארוכה ביניהם.

שיטות חדשניות יותר כגון העמסה מיידית ושיטת all on 4, מאפשרות השתלה מהירה יותר, אך הן מוגבלות בהיקף המקרים בהם ניתן להשתמש בהן ודורשות מיומנות גבוהה של הרופאים.

שיטת השתלת השיניים הממוחשבת מהווה פריצת דרך אמיתית בתחום, והיא נהנית מיתרונות בולטים על פני השיטות האחרות. ראשית, השימוש בטכנולוגיית תלת-מימד מאפשר תכנון מדויק של מיקום ההשתלות ללא צורך בניתוח פולשני. שנית, משך הטיפול קצר בהרבה וכולל ביקור אחד בלבד. כמו כן, בניגוד לשיטות מסוימות, ניתן להחליף את כל השיניים בפה במהלך הטיפול.

יתר על כן, שיעור ההצלחה של השתלות ממוחשבות גבוה יותר הודות לדיוק ולהתאמה האישית, והן כרוכות בפחות כאב ותופעות לוואי. על פי המגמה הנוכחית בתחום, נראה כי שיטה זו תופסת תאוצה ומתחילה להחליף בהדרגה את השיטות הישנות יותר.

השתלות שיניים ממוחשבות – איך עובד התהליך?

השתלת שיניים באמצעות טכנולוגיה ממוחשבת, היא תהליך מתקדם הכרוך בביצוע מספר שלבים. בתחילת התהליך, מבצעים צילום טומוגרפיה הסורק את מבנה השיניים והלסת של המטופל באופן תלת-ממדי. הנתונים שמתקבלים מאפשרים יצירה של מודל וירטואלי מדויק של האזור כולו.

השתלות שינייים ממוחשבות מחיר ד''ר דורון בר חן

בהמשך, המודל התלת-ממדי משמש בסיס לעיצוב והדפסה של "סד ממוחשב" – התקן פלסטיק שקוף שמתלבש בדיוק על שיני המטופל. הסד משמש מעין תבנית להנחיית ההשתלה, ומאפשר לרופא לדעת במדויק היכן יש למקם את השתלים החדשים.

בעת ביצוע ההשתלה עצמה, הרופא מניח את הסד בפה של המטופל ומשתמש בו כמפה להחדרת השתלים. השימוש בסד והדמיות תלת-מימדיות מאפשר ביצוע מדויק ביותר של הניתוח, תוך שמירה מוחלטת על הרקמות הרגישות באזור.

בסיום התהליך יוצא המטופל עם שיניים חדשות ומחייכות שמותאמות באופן מושלם למבנה הייחודי של הפה שלו. הטכנולוגיה המתקדמת של השתלה ממוחשבת הופכת את חוויית הטיפול של שיקום הפה לפשוטה, מדויקת וכמעט נטולת כאב לחלוטין.

האם הן באמת שוות את המאמץ והמחיר?

הטכנולוגיה המתקדמת מציעה היום אפשרויות חדשות ומרתקות בתחום השתלות השיניים. שיטת ההשתלה הממוחשבת נחשבת לפריצת הדרך הגדולה ביותר בעשורים האחרונים, אך האם היא באמת שווה את המחיר והטרחה עבור המטופל הממוצע? בואו נבחן יחד את הנושא לעומק.

מצד אחד, אין ספק שמדובר בטכנולוגיה מרשימה שמציעה יתרונות ברורים: דיוק חסר תקדים בזכות הדמיה תלת-ממדית, התאמה מושלמת של השתלים, הימנעות כמעט מוחלטת מטעויות אנוש, הליך מהיר וכמעט נטול כאב, ושיעורי הצלחה גבוהים ביותר של כ-98%!

מנגד, מחיר השתלת שיניים ממוחשבת הוא ללא ספק גבוה באופן משמעותי בהשוואה לחלופות אחרות. יתר על כן, במקרים נדירים עדיין קיים סיכוי קלוש לסיבוכים או תופעות לוואי שלרוב חולפות תוך ימים ספורים. השאלה אם כן היא האם שווה למטופל הממוצע להשקיע סכום לא מבוטל עבור טיפול יקר יותר אך מתקדם ואמין יותר.

התשובה שלנו היא שברוב המוחלט של המקרים עדיף באופן חד משמעי לבחור בהשתלת שיניים ממוחשבת.

כאשר מדובר בנושא כה קריטי כמו החלפת שיניים, עדיף לבחור באופציה היקרה יותר אך זו שמבטיחה את הסיכויים הגבוהים ביותר להצלחה לטווח ארוך. הטכנולוגיה המתקדמת כבר מוכחת כאמינה ויעילה, והיתרונות שהיא מספקת מצדיקים בהחלט את המחיר הגבוה יחסית. אז בפעם הבאה שתשקלו השתלת שיניים, כדאי לבחור באופציה הטכנולוגית המתקדמת ביותר.

תקופת ההחלמה המהירה לאחר השתלה ממוחשבת

אחד היתרונות הבולטים בהשתלת שיניים ממוחשבת, הוא משך זמן ההחלמה הקצר יחסית לאחר הטיפול. מאחר שהטכניקה היא מיקרו-כירורגית ואינה דורשת חיתוכים או תפרים נרחבים, המטופל חשוף לטראומה מינימלית בלבד באזור הטיפול.

השתלות שיניים ממוחשבות dmc

כתוצאה מכך, רוב המטופלים חוזרים כבר לאחר יום אחד לשגרה ולתפקוד מלא. הרופא מספק הנחיות ספציפיות לגבי נטילת משככי כאבים ותרופות למניעת זיהומים, אך פרט לכך אין הגבלות מיוחדות. מומלץ ביום הראשון לאכול מזון רך בלבד ולהימנע משטיפת פה, אך לאחר מכן ניתן לחזור לפעילות רגילה.

היעדר הצורך בהתאוששות ארוכה ומורכבת הוא אחד היתרונות החשובים ביותר של השתלה ממוחשבת. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת קבלת שיניים חדשות ויפות מבלי לפגוע באיכות החיים של המטופל או לגרום לתקופת החלמה ארוכה וכואבת כפי שאנו מכירים משיטות טיפול אחרות וישנות יותר.

מה העלות של השתלת שיניים ממוחשבת?

אף על פי שהשיטה נחשבת כיום לאפשרות המובילה והמתקדמת ביותר בתחום, היא כרוכה ללא ספק בהשקעה כספית לא מבוטלת מצד המטופלים. המחירים להשתלת שיניים ממוחשבת, על פי הממוצע בישראל עבור החלפת כל סט השיניים בטכנולוגיה ממוחשבת נע בין 45,000 ל-75,000 ש"ח.

סכום זה הוא גבוה בהרבה מן העלות של השיטה המסורתית. יחד עם זאת, חשוב לזכור שבניגוד להשתלה רגילה בה המחיר שניתן נוגע בדרך כלל לשתל אחד בלבד, המחיר הכולל של השתלה ממוחשבת מכסה את החלפת כל השיניים בפה. כלומר, המטופל יוצא עם חיוך שלם ומושלם תמורת אותה השקעה כספית.

לפיכך, על אף המחיר הגבוה, השקעה בהשתלה ממוחשבת היא השקעה לטווח הארוך שתאפשר למטופל ליהנות מחיוך בריא ואסתטי לשנים רבות קדימה. הטכנולוגיה המתקדמת לצד היתרונות הרבים מצדיקה את העלות היקרה יחסית.

השתלת שיניים ממוחשבת במרפאת המומחים DMC – DENTAL MEDICAL CENTER

ביצוע השתלות ממוחשבות או בכלל, דורש מומחיות ומקצועיות יוצאת דופן של הצוות המטפל. במרפאת DMC בהנהלת ד"ר דורון בר חן, מומחה בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים, אנו מבצעים השתלות שיניים ברמה הגבוהה ביותר שניתן למצוא בארץ.

הצוות המקצועי משלב טכנולוגיות מתקדמות, עם ידע רפואי עשיר ומיומנות קלינית גבוהה כדי להעניק למטופלים את חוויית הטיפול האופטימלית, המדויקת והידידותית ביותר. התוצאה היא השתלה מהירה, ללא כל כאב כמעט, עם שיעור הצלחה גבוה במיוחד.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר עוד היום במספר הטלפון 07-47746078. אל תמשכו את הזמן, החיוך המושלם שלכם ממתין!

Picture of ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר דורון בר חן - מומחה לשיקום הפה

ד"ר בר-חן, מומחה לשיקום הפה מטעם משרד הבריאות הישראלי בעל למעלה מ-23 שנות ניסיון בתחום, במהלכן ניהל מרפאות לשיקום הפה בישראל, גרמניה וסין. בנוסף, ד”ר בר-חן הינו חבר פעיל באיגוד שיקום הפה, מומחה להשתלות מטעם איגוד ההשתלות הגרמני והאירופאי, חבר פעיל בארגון "האסתטיקה של הפנים" האמריקאי (AFEE) ומכהן כיועץ רפואי בכיר במספר מרכזים רפואיים בינלאומיים.

ד”ר בר-חן הינו ממקימי מרפאת המומחים DMC המבצעת טיפולים לשיקום הפה, טיפולים אסתטיים ברפואת השיניים, הפה והלסת ובמטרה להגיע לתוצאות אליהן המטופלים שואפים.

השתלת שיניים ממוחשבת דנטל מדיקל סנטר

יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

לקביעת תור לייעוץ