מתעניינים באסתטיקה דנטלית?
הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

אז החלטתם שאתם רוצים לבצע שינוי אסתטי בחיוך שלכם. מהן האפשרויות? אילו סוגי טיפולים יש ואיך ניתן גם בטיפולים קטנים לבצע שינוי גדול? כל התשובות ממש כאן, בואו נתחיל.

ציפוי חרסינה- הוליווד סמייל

ציפוי חרסינה נחשבים לדבר החם ביותר בעולם ציפויי השיניים. הציפוי עשוי מעלי חרסינה דקיקים המודבקים על השיניים הטבעיות. בעזרת ציפוי חרסינה נתן לייצר קשת חיוך אחידה ולבחור את הגוון, הצבע והשקיפות של השן. לפני הדבקת הציפויים אנו עורכים הדמיה שנקראת MOCK-UP, הדמיה פיזית של לסת המטופל שעל פיה אנו מייצרים שלב של ציפויים זמניים. במשך כשבוע- שבועיים המטופל בוחן את את כל הפרמטרים ומעביר לנו פידבק לתיקונים עד שהציפויים לטעמו באופן מושלם. לאחר מכן אנו למעשה משכפלים את הציפויים הזמניים לציפויי חרסינה קבועים ומדביקים.

את ציפויי החרסינה אנו מייצרים בעזרת מחרטות מתקדמות במעבדה פרטית הנמצאת בתוך המרפאות. הטכנאי שמייצר את הציפויים בפועל, נמצא כבר בפגישת התכנון כדי להבין את ציפיות המטופל מכל הטיפול.

לעיתים, ע"מ להדביק את הציפויים יש לבצע שיוף עדין של השן הטבעית וזאת כדי להדביק את הציפויים בצורה שלא יהיו בולטים ולא יפלו. השיוף הוא מינימלי לחלוטין. במרפאות דנטל מדיקל סנטר אנו דוגלים בגישה שמרנית כך שאם השיניים עקומות מידי ודורשות שיוף אגרסיבי, אנו מתחילים את הטיפול ביישור שיניים שקוף לטווח קצר (כ-3 חודשים) ורק לאחר מכן מתחילים את התהליך.

בדרך כלל ציפויי החרסינה מיושמות על כל השיניים שחשופות כשאנו מחייכים. כמובן שזה משתנה ממטופל למטופל בהתאם לחיוך. ניתן לבצע ציפויי חרסינה גם רק בלסת אחת ובמקרים מסויימים גם על 2-6 שיניים.

לרוב, משיקולים רפואיים, ציפויי חרסינה נבצע בגילאים בוגרים (30+).

בשורה התחתונה: ציפוי חרסניה אינו מקבל פגימנטציה, הוא חזק ועמיד ועם תחזוקה נכונה- אין לו תוקף.

ציפוי חרסינה, רגע לפני הדבקה
לפני ואחרי טיפול ציפוי חרסינה

ציפוי קומפוזיט- טיפול קטן, שינוי גדול

ציפוי קומפוזיט עשוי מחומר מרוכז העשוי במקור משרף. הציפוי הינו חומר אלסטי אותו מורחים על השן ומעצבים בהתאם לצורה ולגוון לפי רצון המטופל. שכבת הציפוי לרוב בעובי של 0.2 מ"מ. הטיפול מבוצע ישירות בפה של המטופל, זאת אומרת שאין כאן עבודת טכנאי חיצונית אלא אך ורק עבודת רופא ש"מפסל את החיוך" ומעצב אותו באותו הרגע כאומן.

ציפוי קומפוזיט נחשב לציפוי חזק ועמיד כמעט כמו שן טבעית אך כמוה גם הוא נוטה ל"פיגמנטציה" לאחר כמה שנים בהתאם להגהיות הפה של המטופל (שתיית קפה, עישון וכד' יקצרו את חיי הציפוי.

ציפוי קומפוזיט הוא פתרון יעיל ומהיר ובידיים הנכונות יעשה שינויים משמעותיים בחיוך שלכם. 

לפני ואחרי טיפול ציפוי קומפוזיט
סגירת מרווחים בשתי שיניים קדמיות ע"י קומפוזיט

יישור שיניים- לא מה שחשבתם

יישור שיניים הוא מהטיפולים הפופלאריים בעולם הדנטלי. מעטים האנשים שנולדים עם שיניים ישרות לחלוטין וע"מ ליצור קשר חיוך אחידה יש לבצע התערבות חיצונית.

בעבר יישור שיניים היה מתבצע בעזרת גשר סמכים (קוביות) בלבד והטיפול היה פופולארי בקרב בני נוער אך אנשים מבוגרים יותר נמנעו מלבצע את התהליך בשל נוחות ואסתטיקה. כיום, קיימת האפשרות לבצע יישור שיניים שקוף- אינוויזליין.
יישור שיניים בשיטת אינוויזליין מתבצע בעזרת סטים של קשתיות שקופות המתלבשות על הלסת בהתאם למבנה השיניים. בכל תקופת זמן (כשבועיים), מחלפים קשתית לקשתית שקצת ישרה יותר וכך לאט לאט השינים זזות למיקום המתאים להן ומייצרות קשת אחידה. בסיום התהליך מבצעים קיבוע ע"מ שהשיניים לא יזוזו בשנית. את משך הזמן של היישור קובע הרופא בפגישת הייעוץ. לרוב הטיפולים נמשכים בין 3-12 חודשים. היישור יכול להתבצע בשתי לסתות או בלסת אחת בהתאם להחלטת הרופא.

בתחילת התהליך (תור ראשון), מתבצעת סריקה של הלסתות ולאחר כשבוע מקבלים לנייד הדמיה מה תהיה התוצאה בסוף התהליך וכך למעשה מייצרים תיאום ציפיות מדוייק עם המטופל.
עלות הטיפול נגזרת ממשך הטיפול הנדרש והאם יש צורך ליישר לסת אחת או שתיים.

עדיין יש שאלות? ננסה לענות על הכל

לכמה זמן יחזיקו לי ציפויי החרסינה?

ציפויי חרסינה מחזיקים בממוצע בין 12-15 שנים ובהתאם לשמירה על הגיהות הפה של המטופל.

כמה זמן לוקח התהליך של ציפוי חרסינה?

כדי לייצר תוצאה מדוייקת עם שלב זמני לתיקונים- משך הטיפול הוא כחודש.

למה לי לעשות ציפוי קומפוזיט אם הוא מקבל פיגמנטציה?

ציפוי קומפוזיט לא נועד רק לשינוי הגוון אלא גם לתיקון קשת החיוך ולסגירת מרווחים לא רצויים. פיגמנטציה בקומפוזיט אינה שונה מפיגמנטציה בשן טבעית וניתן לבצע תיקונים אסתטיים על גביו במשך השנים.

האם ההבדל בעלויות בין ציפוי קומפוזיט לציפוי חרסינה הוא דרמטי?

ישנם פערים בין עלויות הציפויים אך חשוב לציין שהם אינם ממלאים את אותם הצרכים ואת אותן הבקשות של המטופל. ככל וניתן מבחינה רפואית, תמיד נציג בפניכם את שתי האופציות.